| (KAP) Pasak popieþiaus Benedikto XVI, krikðèionys paðaukti aktyviai ginti ávairiopai puolamà teisæ á gyvybæ. Vasario 24 d. priimdamas Popieþiðkosios gyvybës akademijos visuotinio susirinkimo dalyvius, popieþius apgailestavo, jog prieðiðkumas gyvybei didëja bei reiðkiasi vis naujomis formomis. Daugelyje Lotynø Amerikos ðaliø, taip pat besivystanèiose ðalyse didëja spaudimas legalizuoti abortus; nepaisant þalingo poveikio socialinëje ekonominëje srityje, stiprinama „gyventojø skaièiaus kontrolës“ politika.
Dangstantis biotechnine paþanga, Vakarø pasaulyje, pasak Benedikto XVI, imami taikyti subtilûs eugenikos metodai. Tai daroma tariamos individo gerovës vardu ir einama net iki „tobulo vaiko“ paieðkos. Kartu pasitaiko siekiø skatinti santuokai alternatyvias gyvenimo formas. Popieþius, kreipdamasis á Gyvybës akademijos visuotinio susirinkimo narius, pabrëþë sàþinës ugdymo svarbà tokiø pasikësinimø á teisæ gyventi akivaizdoje. Ugdyti sàþinæ mûsø dienomis „sunku ir keblu“, taèiau bûtina. Juk ðiandieniame postmodernistinës sekuliarizacijos etape net tik atmetama krikðèioniø tradicija, bet ir nepasitikima proto gebëjimu paþinti tiesà.
Juo labiau bûtina áaðtrinti sàþinæ teisës á gyvybæ atþvilgiu. Popieþius priminë Vatikano II Susirinkimo mokymà apie sàþinæ: „Þmogus turi Dievo jo ðirdyje áraðytà ástatymà. Šio ástatymo laikymasis yra þmogaus kilnumo esmë. Þmonës turëtø skirti, kas gera ir bloga, net jei tam trukdytø socialinë aplinka, kultûrinis pliuralizmas ir besikertantys interesai.
Nepakanka prabëgomis prisiliesti prie svarbiausiø tikëjimo tiesø vaikystëje, bûtinas nuolatinis tikëjimo ugdymas, apimantis ávairius gyvenimo etapus. Tiktai taip krikðèionys gali iðmokti tinkamai ávertinti biomedicininias problemas lytiðkumo, besirandanèios gyvybës, giminës pratæsimo, rûpinimosi pagyvenusiaisiais bei ligoniais srityse. Benediktas XVI pabrëþë bûtinybæ pirmiausia jaunuoliams perteikti su kûniðkumu, lytiðkumu, meile, giminës tæsimu, pagarba gyvybei visais jos tarpsniais susijusias moralines problemas. Ginant bei skatinant „tiesos spindesá“ gyvybës slëpinio atþvilgiu, jis laukiàs medikø, filosofø, teologø indëlio. Kylant grësmei þmogaus gyvybës vertybei, ypaè reikðminga Baþnyèios magisteriumo ir pasaulieèiø pastangø sàveika. Laiduoti teisæ á gyvybæ – visø pareiga, nuo kurios vykdymo priklauso þmonijos ateitis.
„Baþnyèios þinios“ katalikai.lt
|